Topraksız Tarım

Bu yaz benim bahçede işler çok yolunda gitmedi.Biber fidelerinin salyangozdan kurtulanları her ne hikmetse biber vermemeyi tercih ettiler.Kurttuğum domates ,kekik fidelerini saymıyorum bile.
Aklımda bir süredir topraksız tarım var.Araştırma yaparken forumlarda aşağıdaki bilgileri buldum,hele sonuçlarını görünce niyeti kesin bozdum...Deneyelim...

Saksıda ya da 5 veya 10 litrelik pet şişelerde de üretim yapılabilir. Şöyleki;

Pet şişelerin boyun kısımları kesilir
pet şişelerin dipleri sulamada fazla gelebilecek besin eriyiğinin drenajı için bir kaç yerinden delinir.
Pet şişelerin dibine 2 - 4 cm çakıl veya mıcır döşenir, üstü torf kum karışımı, cocopeat, perlit, talaş vb. gibi substrat maddelerle doldurulur.
Her saksı yaklaşık olarak 2-3 günde bir 5 litre besinli suyla sabahları sulanıt. Burada dikkat edilecek nokta, su miktarını saksının altından su gelecek ancak saksının altındaki hazneden taşmayacak şekilde ayarlayabilmektir. Ayrıca tekrar sulamayı katı ortam iyice kurumadan hafif nemliyken yapın.

Yapmışlar olmuş.İşte sonuç:

[Resim: slider6.jpg]
[Resim: slider7.jpg]
[Resim: slider8.jpg][Resim: slider9.jpg]

Kışın kapalı, sıcak ve güneş gören bir mekanda da sebze yetiştirmek mümkündür.

Yorumlar

Popüler Yayınlar