BEYAZLARI BEYAZ YIKAMAK

Ne olmuş böyle konu da olur işte.
Şu aralar en büyük takıntım bu.
Deterjanlar her geçen gün evrim geçirse de ben neden bu çamaşırları sakız gibi beyazlatamıyorum?
Annemin çamaşır günlerini hatırlıyorum da.Merdaneli makine günleriydi ve beyaz çamaşırlar kazanda kaynatılırdı önce bir güzel.Yani o günleremi dönüp bir kazan ve bir küçük tüpte ben mi edinmeliyim?
Denemediğim şey kalmadı .Her gün biraz daha gelişim gösteriyorum ama sonuç hala beklediğim gii değil.Bende dedim ki bunca uğraşmışken bunu birileriyle de paylaşayım belki tek dertli ben değilimdir:)

Şimdi öncelikle deterjan ve suyun sıcaklığı önemli anladığım kadarıyla beyazlara yönelik bir deterjan ve 50 derece üstünde su ile daha başarılı sonuç alıyorsunuz.
Sonra makineyiş çok doldurmayacaksınız.Çamaşırlar dönecek yer bulamazsa temizlenmiyorlar.
Bunun dışında en çok rastladığım fikir karbonat.Karbonatın beyazlatma etkisi malum.Çamaşırlarda kullanmak için farklı öneriler var.Kimi en yıkama da karbonatla çevirip bir kaç saat  bekletmekten yana bir kısmı ise deterjana ilave etmekten.Elinizi korkak alıştırmayın yalnız bir kaç çorba kaşığı ancak yetiyor.
Çamaşır suyunu anlatmama gerek yok zaten.Yıpranmayı göze alırsanız en eski ve en bilinen teknik.
En eski ve belki de en çok duyulmuş olanı çivit.Ama en az kullanılabileni de...Çivit bulmak zorlaştı artık.Burada iki kıstas var ölçü ve ne zaman.Yarım çay bardağı suya yarım çay kaşığı çivit koyup makinenizin yumuşatıcı bölümüne eklemek gerekirmiş öyle diyorlar.
Bir de oksijenli su.Bir çay bardağı oksijenli su floresan beyazlığı yaratır diyorlar.
Azimliyim başarıcam :)


Yorumlar

Popüler Yayınlar