Yeni yıl hediyelerini kendiniz yapın part 2 :)

Baktım ki bu ara benim blogta en çok okunan sayfa bir iki yıl önce yazdığım hediyelerinizi kendiniz yapın sayfası bu yazıya bir devam yazısı yazayım dedim.
El yapımı hediyeler hem düşük maliyetleri hem de göz nurunuz olması sebebiyle bence çok makbule geçiyor.Eh kaldı bir hafta oturup kazak öremeyeceğinize göre daha ufak tefek hediyelerden devam edelim.

EV YAPIMI REÇELLER VE MARMELATLAR

































Ayvanın,portakalın hatta elmanın tam zamanı.
Yapımı çok basit .Meyvenin tatlılığına göre onları küçük küçük doğrayıp üzerlerine 2 bardak kadar şeker dökün.Bir gece dolapta bırakın ki suyunu salsın.Kendi suyunda kaynatın,bir iki damlada limon sıkın içine .Ağdalaşınca alın ateşten bırakın soğusun :)(Tarçın,yıldız anason ayva ve elmaya yakışır :))

MAKARNA YA DA ÇORBA KESESİ

































Güzel ,renkli kumaşlar bulup onlardan güzel keseler dikin.İçine el yapımı makarna ,tarhana vs koyun.Lezzetli bir hediye ama :)

KIZKARDEŞLER İÇİN
Siz kendinize göre özelleştirin ama ben bu fikre bayıldım.





















EV YAPIMI LİKÖR
Mandalinın tam mevsiminde mandalina likörünün tam zamanı.
İçmeden biraz beklemesi gerekir sanırım.
Buyrun önce tarifi:
Öncelikle satsuma türü daha uygun kokulu malum.
6 mandalina kabuğu
1 litre konyak
500 gr toz şeker
1 su bardağı su

Mandalina kabuklarını yıkayıp süzün. 1 litre konyakla birlikte kavanoza doldurun. Kavanozun kapağını sıkıca 
kapatıp güneş görmeyen serin bir ortamda 40 gün bekletin.
40 gün sonra mandalinalı konyağı temiz bir tülbentten süzüp kavanoza doldurun. Şeker ve suyu kaynatıp şurup hazırlayın. Şurubu ılındırıp kavanoza ilave edin. Kavanozun kapağını sıkıca kapatıp güneş görmeyen serin bir yerde 1 hafta bekletin.






Yorumlar

  1. El yapımı hediye daha değeli bence, güzel öneriler...
    Bu arada blogunu takipteyim.
    Bana da beklerim
    http://modadusleri.blogspot.com/

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar