Baharatların Sultanı-Mistress of Spices


Şu ara filmleri özellikle seçiyorum sanki.Bu akşamda Baharatların Sultanı'nı seyrettim.Kelimenin tam anlamıyla harika bir film.Türkçe adı Aşk İksiri.Film 2005 yılı Amerikan yapımı.Başrol oyuncuları Aishwarya Rai ve Dylan MC Dermott.

(http://www.imdb.com/title/tt0407998/)



Filmin konusu kısaca şöyle :



Tilo Hindistan'da bir ailenin 2. kızı olarak doğar.Ama ailesi bu küçük kızın doğumundan pek mutlu olmaz.Çünkü kız çocuğu çeyiz maliyeti demektir.Ama biraz büyüyünce küçük kızın öngörü yetenekleri ortaya çıkar. O geleceği görüyor kayıp eşyaları buluyordur.Bu onun eşkiyalarca kaçırılma sebebi olur aynı zamanda.Eşkiyalardan kaçan küçük kız bir adaya düşer ve macera burada başlar.Bu adada Baharat Sultanları yetiştirilmektedir.Küçük kızlara baharatların güçleri öğretilir ,onlar baharatların hakimidirler ama baharatlarda onların hakimi.Baharatlardan ayrılmamaları gerekmektedir.Filme göre herkesin içinde bir baharat vardır.Ve tilo adını onun baharatı olan susamdan alır.Küçük kızlar görev yerlerine atanır.Tilo'nun görev yeri San Francisco'dur.Burada küçük baharatçı dükkanında ,kapısını çalan kimseyi geri çevirmeden, baharatların yardımıyla en iyi ilacı bulmaktadır. Fakat güçlerinin işe yaraması için mutlaka uyması gereken 3 kural vardır:

1- baharatları sadece başkalarına yardım etmek için kullanmalıdır,kendi yararına kullanamaz

2-başka bir insanın tenine dokunmamalıdır

3-baharatlarda ayrılmamalıdır.
Ama Tilo aşık olur.Yakışıklı ve gizemli bir mimar olan Doug, motosikletiyle Tilo’nun mağazasının önünde kaza yapar. Tilo Doug’un yaralarını iyileştirir ve o andan itibaren hayatı değişmeye başlar. Tilo’nun arzuları hayatında ilk defa harekete geçmiştir. Hayatta başkalarına yardım etmekten daha fazlasının olduğunu anlamaya başlar. Kurallardan haberi vardır, baharatlar onu uzak durması için uyarmaktadır. Fakat uyarılar çok işe yaramaz aşk söz konusu olunca. Baharatlar artık şefkat ve romantizm havasından çıkmışlardır , onu cezalandırmaya başlar, Tilo aşık oldukça, müşterileri acı çekmektedir.(Fakat filmin sonuna doğru aslında bu acıların güzel şeyleri çağırdığını görürüz :))
Tilo bir yandan yaptığı işi sürdürerek insanlara yardım etmek istemekte, bir yandan da aşkı yaşamak istemektedir… Kendi hayatına geri dönerse, yardım ettiği bütün insanlar acı çekecektir. Dönmezse de, Doug’ı sonsuza dek kaybedecektir!

Çok detay erdim filmi izlemenin bir anlamı kalmayacak.Bundan sonrası filmde...



Filmde baharatlarla ilgili çok hoş ufak tüyolar var.Mesela tarçın dostluğu çağırırmış,safran yalnızlığı giderirmiş :) Böyle güzel ufak ipuçları.Ben filmi çok beğenerek izledim ve kesinlikle tavsiye ederim:)

Yorumlar

Popüler Yayınlar