Glutensiz yaşamak ve glutensiz ekmek tarifi (ekmek makinesinde)

Şans eseri karşılaştım aslında ama kafamda bir çok taş yerine oturdu bu sayede.Vücutta gluteni işlemek için tiroid hormonuna ihtiyaç vardı ve hali ile ilaçtan alınan miktar buna yetmiyordu.Bu konuda araştırmalar son bir yılda hızlanmıştı.Ve tiroid hastalarının bir çok şikayetinde gluten intoleransı başroldeydi.Kilo verememe,karında şişlik ,migren benim de sıkıntısını çektiğim bu dertlerden sadece bir kaçı.Gluten intoleransı kesin testlerle ölçülemediği için en garantili yöntemi denemeye ve 21 gün glutensiz beslenmeye karar verdim ve 4 gündür bu kararımı uyguluyorum.Bu 21 günün sonunda tekrar gluten yediğimde bu şikayetler geri gelirse gluten intoleransım olduğuna inanacağım.
Gluteni bırakmak öyle şekeri bırakmaya benzemiyor.Şeker hastasıysanız biraz şeker yiyebiliyorsanız ama bir Çölyak hastası yanında ki tezgahta buğday ekmeği olan bir fırından glutensiz ekmek bile yiyemiyor mesela.Bu yüzden yediğiniz herşeyi ince ince araştırıyor etiket okuyorsunuz.
Hayatında ekmek önemli bir Türk insanı olarak ilk derdim ekmek yapmaktı.Bir kaç tarif denedim ama sonuç hiç hoşuma gitmedi .Ta ki alttaki tarifi bulana kadar.Kek gibi yumuşacık harika bir ekmekç





















Gelelim tarifine
Malzemeler
Ekmek makinesine önce sıvılar sonra katılar konacağı için o sırayla yazıyorum.
1.5 cup su
2 yumurta
1 tatlı kaşığı(TK) sirke
3 yemek kaşığı (YK) sıvı yağ

(Kuru malzeme için unun yarısını koyduktan sonra maya hariç malzemeleri ekleyin )
2 cup glutensiz un
1 cup karabuğdaylı glutensiz un
3 YK şeker
1.5 TK tuz
2 TK chia tohumu
1 TK keten tohumu
en üste 1.5 TK kuru maya

Hepsini makineye koyup 1. programda koyu ve 900 gr ekmek yapıyorsunuz.Sonra da afiyetle yiyorsunuz .

detaylar için 

glutensiz besinler için 

bir tane daha 


Yorumlar

  1. Teşekkür ederim çok memnun kaldım tarifinizden Selva gulutensiz un ve sinangil karabugday gulutensiz unu iki yumurtanın beyazını kullanarak tarifte ufak bir değişiklik yaptım

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar