Maikedi Örgü Örüyor

Bu yıl aramıza bir çok yeni bebiş katılıyor.Canım kardeşim Tayfun ve Yasemin'in Ocak sonunda bir kızları olacak.sevgili dostum Nihalin 'de mart sonunda.Nilüferin ,Berna'nın ,Emel'in derken ben elime şişleri alayım dedim.

















Bu model ilk acemiliğime denk geldi ama çok şirin göründüğünü kabul etmem lazım.
Ördükçe modelleri mümkün olduğu kadar size de anlatmaya çalışacağım.
67 ilmekle başladım.
8 sıra düz ördüm.
Bence 4.5 numara şiş uygun olacak ben 3.5 'la ördüm biraz küçük oldu.
8 düz örgüden sonra modeli oturtun.Model:14 düz, / 5 haroşa - 1 dola-3 ber.düz kes- 1 dola - 5 harosşa / 13 düz / 5 haroşa - 1 dola-3 ber.düz kes- 1 dola - 5 harosşa / 14 düz ..Bu şekilde 6 sıra ördükten sonra kaydırarak modelin üzerine düz örgüleri oturtun.
6 örnekten sonra ;kenara 14 düz, ortaya 39 ilmek 1 düz, 1ters lastik, kenara 14 düz örün.25 sıra bu şekilde ördükten sonra yakayı kesin.
14 düz, 7 ilmek lastik, 25 ilmek kes, 7 ilmek lastik, 14 düz
Burada bir tarafta kalan 14 ilmeği bir ipe ya da çorap şişine falan geçirebilirsiniz.
Tek yanda bu şekilde 8 sıra ördüktensonra ön için şişe 13 ilmek atın.
Bu şekilde 13 sıra düz örün(20 ilmek lastik olarak devam ettm ben ilikleri de bu lastik kısmında açtım.)
Sonra yine ikişerli olarak arkada yaptığınız modeli yerleştirin(7 ilmek lastik olarak devam etsin)
Öndeki modeli 5 'er sıra ördüğüm için (yanlışlıkla) 7 sıra model koydum,
Bitirirken 6 sıra pirinç onun üzerine 8 sıra düz örgü ile kapattım.Biraz daha uzun olsun diye yaka ve uçlarını tığla işledim.Sonuç budur.


Yorumlar

Popüler Yayınlar