Kızlarağası lokantası

Şu ara yemek içmekle çok uğraşır oldum.Bir de farkettim ki doyurmak kadının genlerinde yazılı bir şey.Dün akşam yorgun argın işten geldim.Evde misafirim vardı.Direk o hızla mutfağa girdim ve 45 dakika içinde İzmir Köfte,Karabiberli ,krem peynirli makarna ve bir çeşit patlıcan salatasını bitirene kadar mutfaktan çıkamadım.Halimi görmeliydiniz,tüm ocaklar doluydu.Bir yerde patlıcan közleniyor,diğerinde köfteler kızarıyor,berikinde patates kızarıyor.Kuzenler de geldi yemek yedik.Topladık makineye yerleştir ortalığı topla derken 10'u geçiyordu koltuğa oturabildiğim de ve farkettim ki bu DNA'da yazılı .."Pişir ,doyur,temizle;pişir ,doyu temizle..." Otomatiğe bağlıyorsunuz gidiyor sanki ya.Kadın olmak zor zenaat...
Söz konusu yemek olunca iyi yemek yapan herkes gibi iyi yemek yemekte benim için önemli oluyor.İşim gereği sürekli gezdiğimden gittiğim heryerde önce yemek yenecek yerleri belirliyorum şubedeki arkadaşların yardımıyla.Bu şekilde tüm İzmir ve çevresinin gastronomik haritasını çıkarabilecek hale geldim denebilir.
Bugün size çok sevdiğim bunların arasında en favorim olan çok sevdiğim bir esnaf lokantasından bahsetmekti asıl amacım.Kemeraltı kızlarağası hanının yanındaki Kızlarağası Lokantası bence bu bölgede ki en iyi restoran.Yemek çeşitliliği,lezzeti,güleryüzlü ev sahipliği ile İzmir'e gelirseniz mutlaka uğramınızı ve varsa zeytinyağlı taze fasulye(kusura bakma annecim ama yediğim en iyi taze fasulyeyi onlar yapıyor.) ya da enginarlı pilav,ya da kabak dolması ya da gözünüz ne keserse yemenizi şiddetle tavsiye ederim.


Yorumlar

Popüler Yayınlar